Ziua Internațională a Cititului Împreună - 5 februarie 2025

Ce înseamnă ZICI sau Ziua Internațională a Cititului Împreună?


 

Ziua Internațională a Cititului Împreună (World Read Aloud Day) este o sărbătoare globală dedicată promovării lecturii și încurajării oamenilor de toate vârstele să citească împreună. 

Scopul principal al acestei zile este de a sublinia importanța cititului tare, un act care dezvoltă abilități lingvistice, stimulează imaginația și încurajează conectarea emoțională între cei care citesc și ascultă.

Evenimentul se desfășoară anual, de obicei în luna februarie, și reunește oameni din întreaga lume pentru a citi în fața altora – fie copii, fie adulți – și pentru a încuraja formarea unui obicei de citit în familie, școli, comunități și între prieteni. Este o oportunitate de a crea punți între culturi și de a celebra diversitatea cărților și poveștilor.

 

Cum putem sărbători la clasă?

Anul acesta, vom face ceva cu totul și cu totul special: ne vom deplasa la grădiniță și vom desfășura activități specifice acestei zile împreună cu preșcolarii de grupă mică. Pentru aceasta, am realizat un parteneriat între noi, clasa a III-a și grupa mică.

Parteneriatul are o semnificație importantă din mai multe puncte de vedere:

  1. Promovarea lecturii și încurajarea dragostei pentru cărți: Elevii din clasa a III-a, care au deja un vocabular mai dezvoltat și o înțelegere mai profundă a textelor, pot deveni modele pentru cei din grupa mică, arătându-le frumusețea lecturii și importanța acesteia. În același timp, micuții vor învăța prin imitație și vor deveni mai curioși să descopere lumea cărților.
  2. Dezvoltarea abilităților de comunicare: Citirea împreună stimulează comunicarea între copii de vârste diferite. Elevii din clasa a III-a pot învăța să explice cuvinte sau idei mai complicate celor mici, iar acest lucru ajută atât la consolidarea abilităților lor de comunicare, cât și la dezvoltarea răbdării și empatiei.
  3. Crearea unui sentiment de comunitate: Parteneriatele între vârste diferite construiesc legături între elevi, promovând un mediu școlar mai unit și colaborativ. Activitățile comune contribuie la dezvoltarea unui spirit de echipă, în care toți copiii se ajută și se sprijină reciproc.
  4. Stimularea imaginației și creativității: Prin citirea și împărtășirea poveștilor, atât copiii din grupa mică, cât și cei din clasa a III-a pot explora lumi noi, își dezvoltă imaginația și își extind orizonturile. Povestirile și activitățile asociate pot stimula gândirea creativă și pot ajuta copiii să înțeleagă mai bine concepte abstracte.
  5. Învățarea prin exemplu: Clasa a III-a poate deveni un exemplu pozitiv pentru grupa mică, arătându-le cum să aprecieze lectura ca pe o activitate plăcută și interesantă. De asemenea, prin lectura împreună, copiii mai mari pot învăța să își asume roluri de lideri și să își dezvolte abilități de mentorat.

Ce activități vom desfășura?

Nr. crt.

Activități desfășurate

Resurse

Durata

1.

Lectura după imagini a poveștii

„Ursul păcălit de vulpe”

- povestea „Ursul păcălit de vulpe”

- imagini suport ale poveștii

10 min

2.

Joc de rol

„Ursul păcălit de vulpe”

- marionete

25 min

3.

Realizarea unui semn de carte

- fișă cu semnul de carte

foarfece

- lipici

30 min

4.

Rezolvăm și ne distrăm!

- două fișe de lucru pentru disciplinele Limba Română și Matematică

45 min

5.

Citim împreună în bibliotecă!

- cărți din bibliotecă

20 min

6.

Încheierea activității

- panoul

5 min

 

 Ce materiale vom folosi?

Ne vom folosi de materialele de pe Twinkl pentru povestea ,,Ursul păcălit de vulpe”.

Pentru clasa a III-a am pregătit două fișe de lucru, una pentru disciplina Limba română și una pentru Matematică.

Fișele le găsiți postate în contul Drive. De acolo le puteți descărca la calitate maximă, atât în format PDF, cât și Word pentru modificare.


Fișa Română

Fișa Matematică


Spor la citit! La cât mai multe pagini citite în această zi specială!

 

Copyright: Pozele sunt preluate din Canva.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii