Club de lectură - Charlie și Fabrica de Ciocolată de Roald Dahl

 

 Ultima zi de vineri din luna octombrie a însemnat sfârșitul vizitei făcute împreună cu copiii la fabrica de ciocolată a domnului Willy Wonka. Aceste patru săptămâni au fost încărcate de multe emoții. Am stat cu sufletul la gură așteptând paginile în care autorul ne va spune dacă Charlie Bucket a reușit să găsească unul dintre tichetele de aur care asigură accesul în fabrica de ciocolată a domnului Wonka. 

Apoi am fost super-mega-ultra curioși să vedem ce se întâmplă în interiorul fabricii care nu s-a mai deschis niciodată până la sosirea câștigătorilor. Cu fiecare pagină pe care am citit-o, am simțit că suntem tot mai aproape de personaje în vizita lor prin fabrică.


Cum am împărțit lectura?

Ei bine, deoarece nu am avut cărți pentru toți elevii (doar exemplarul meu și încă unul al unui copil), am scanat cu aplicația CamScanner paginile care trebuiau citite în clasă și le proiectam cu ajutorul videoproiectorului pe tablă. Asta pentru ca toți copiii să vadă textul și imaginile din carte. Când trebuiau să citească, elevii primeau exemplarul meu pentru a-i pune în postura de povestitor.

La fel am procedat și cu capitolele pe care le aveau acasă. Le-am scanat și apoi imprimat pe hârtie. 


Cum s-a desfășurat o oră de lectură?

Primul pas a fost acela de a rezuma cele întâmplate în carte până la momentul în care elevii au primit capitolele ca temă. Această acțiune ne-a ajutat să consolidăm desfășurarea acțiunii. 

Următorul pas a fost povestirea celor petrecute în capitolele primite ca temă. Acesta mi s-a părut cel mai simpatic (și drag sufletului meu) moment deoarece copiii erau entuziasmați să spună înaintea colegilor ce minunăție a mai făcut domnul Wonka sau unul dintre personaje.

După ce discutam acțiunile personajelor, începeam lectura următoarelor capitole. 

La finalul orei de lectură, în ultimele două-trei minute, copiii își spuneau părerea personală despre cele citite.

Să nu uit! Toate acestea se petreceau alături de o cană aburindă de ciocolată caldă care face ca lectura să fie mai dulce. 

 

Cum s-a desfășurat ultima zi din lectura cărții?

După parcurgerea pașilor menționați mai sus, am urmărit filmul ,,Charlie și fabrica de ciocolată” pentru a vedea dacă regizorul a păstrat acțiunea din carte. 


La final, copiii au completat singuri recenzia cărții pe care o găsiți în materiale Drive.

Impresii personale

Pentru mine, orele de lectură din luna acesta m-au făcut să îndrăgesc și mai mult cărțile. Mi-ar fi plăcut să se fi organizat un club de lectură al clasei, unde să citim și să ne spunem părerile de bine sau de rău despre X sau Y din carte și despre ce s-a petrecut în povestea citită.

Singurele amintiri pe care le am cu cărțile sunt legate de prietenia pe care am început-o cu doamna bibliotecară a școlii, când eram în gimnaziu. Îmi era tare dragă și mergeam de multe ori doar pentru a sta cu ea în pauze. Uneori o mai ajutam, alteori o încurcam, dar era acolo pentru mine. De multe ori aducea în discuție diferite cărți, iar eu, curioasă, le luam acasă și le citeam. 

 

Clasa a III-a vă recomandă cu cel mai mare drag cartea ,,Charlie și fabrica de ciocolată”!

Spor la citit! 

Semnat, 

Doamna și elevii  🫶🏻

 

P.S. Imaginea și recenzia au fost create în Canva.

 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii