Microbel și Metodele de prevenire și tratare a bolilor

 

                    Cum abordăm lecția Metodele de prevenire și tratare a bolilor la Matematică și Explorarea Mediului, clasa a II-a? 

                    Eu am început prin a-l desena pe tablă pe actorul principal al orei, Microbel. Dar cum arată în realitate acest personaj? Le-am spus copiilor că el poate lua forme diferite, iar singura modalitate de a-l vedea era să folosim un microscop. Pentru că nu am avut la îndemână un microscop, ne-am uitat pe Youtube la un clip în care se prezintă bacterii văzute la microscop

                    De aici, au început tot felul de întrebări: Cum arată un microscop?, Ce poți vedea la el?, Chiar așa arată bacteriile?, Unde se află bacteriile?, iar, poate cea mai interesantă, Dacă pun degetul pe masă așa, bacteriile dispar? (adică, dacă punem degetul pe masă și apăsăm, bacteriile sunt strivite?). 

                    Am început să vorbim despre casa lui Microbel, adică, unde îl găsim? Copiii mi-au numit câteva locuințe ale actorului principal. Unii dintre ei au fost foarte surprinși să afle că, de exemplu, dacă folosim de câteva săptămâni bune un burete de vase, el este locuit de mult mai mulți microbi decât întâlnim în baie, pe vasul de toaletă. 

                    După ce am aflat cum arată și unde locuiește, ne-am hotărât să-l dăm afară din clasa noastră. Am citit regulile din manualul de matematică și le-am scris în caiete, pentru a fi siguri că nu le vom uita prea curând. 

                    La final, am rugat elevii să-l deseneze pe Microbel, așa cum cred ei că arată.

                    Rezultatele m-au uimit!











 
 
                    Șablonul cu microbi pe care l-am lipit pe caietele copiilor îl găsiți pe Twinkl


                   

             

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii